מהוא שיש

שיש עשוי מאבן גיר שעברה שינוי צורה על ידי לחצים בטמפרטורות גבוהות במעמקי כדור הארץ.
שיש נוצר מאחד מהמינראלים דולומיט, קלציט או סרפנטין, תוך כדי חום ולחץ הגבישים נמסים ומתחברים בצורה צפופה וחזקה מאוד, האבן שנוצרת נקראת שיש.
שיש הרבה יותר קשה וחזק מאבן הגיר, יש לו מרקם יותר חלק וניתן ללטשו עד שיהיה מבריק מאוד.
קיימים סוגים רבים של שיש בצבעים וגוונים וטקסטורות שונות בעלי מראה חלק או עם תנועה וגידים.
השיש נחצב באזורים רבים ברחבי העולם, נחתך ומלוטש במפעלים ללוחות או לאריחים ונעשה בו שימוש רחב לריצופים וחיפויים בבתי מלון, מבני ציבור, מבני מגורים, דירות ובבתים פרטיים.
שיש הוא בעל מראה יוקרתי מאוד והוא מתאים לשימוש כריצוף פנימי וחיצוני, לציפוי קירות, לחיפוי חדרי אמבט, לחיפוי מדרגות ולשימושים נוספים רבים.


 
מה היא אבן גיר
 
אבן גיר היא סלע משקע שנוצר בתהליך שקיעה בשכבות באזוריי אגמים, נחלים, ים ומערות,
אבן הגיר מורכבת מארגוניט ומינרלים שהם הצורות הגבישית של סידן ופחמן, באבן הגיר יש כמות גבוה של סידן.  
מאפיינים : צפיפות, קשיות, עמידות ואטימות ממלאים תפקיד חיוני בשימוש בה, המרקם של אבן הגיר נע בין עדין ביותר למרקם גס. לעיתים לאבן הגיר יש נקבוביות קטנות, אבן הגיר עמידה בפני מזג אוויר. בזכות התכונות הכימיות והפיסיות של אבן הגיר היא עמידה לשימוש לבנייה לשנים רבות.
ישנם שימושים רבים באבן גיר לבנייה ואדריכלות, השימוש הנפוץ ביותר של אבן גיר הוא בפירמידות של גיזה. השימוש האדריכלי של אבן גיר נפוץ בכל רחבי העולם.
אבן הגיר נמצאת בשימוש בכל העולם, בישראל בכלל ובירושלים בפרט יש שימוש רב באבן הגיר לציפוי של מבנים ובתים.


 
מהוא גרניט
 
גרניט הוא הנפוץ ביותר בסלעי היסוד, רוב בסיס הקרום היבשתי של כדור הארץ הינו מגרניט שהינו סלע וולקני מתפרץ, סלעים מתפרצים נוצרים מחומר מותך (מאגמה) שזורמת ומתקררת באיטיות מתחת לפני האדמה, בסופו של דבר הסלעים שמעל יוסרו כשהם חושפים את הגרניט, בדרך כלל לגרניט יש מרקם גס (מינרלים בודדים גלויים), מפני שהמאגמה מתקררת לאט וכתוצאה מהקירור באיטיות מתחת לפני השטח, דבר המאפשר צמיחת גבישים גדולים יותר.
וריאציה בצבע היא תגובה לאחוזים של כל המינרלים המצויים בגרניט, הגבישים בגרניט מספקים מגוון רחב של צבעים שונים - פלדספר (ורוד או אדום), מיקה (חום כהה או שחור), קוורץ (ורוד בהיר, לבן, או שחור), הגרניט עשיר בקוורץ (כ -25%), פלדספר, ומיקה
בגרניט נעשה שימוש אדריכלי נרחב לחיפוי קירות חוץ ופנים של מבנים, חומרי בנייה, אבן ומצבות נוי. מעל 40% מהאבן שנחצבת בעולם הוא גרניט, מחצב הגרניט הינו חומר בנייה עמיד מאוד.
|  Top |  מפת האתר  |   קידום אתרים US4YOU |

רח' האירוס אזור התעשייה חצב (ליד קיבוץ נחשונים)    טל': 03-9017733    פקס:  03-9017766  מען למכתבים: שנהב בניעם בע"מ, ת.ד 5141
כפר מעש מיקוד 49925   דוא"ל :
info@shenhavb.co.il

לייבסיטי - בניית אתרים